Untitled-1
e-commerce
4

Comertul electronic in UK

Pe 5 martie am fost in Londra la E-Commerce Forum 2015. In afara de o super raceala de care am scapat in vreo sapte zile, m-am intors insotita si de cateva cifre, pe care le impartasesc, aici cu voi:

  • 82% din populatia UK utilizeaza internetul (comparativ, in Romania, doar 49,76% din populatie foloseste internetul);
  • La 70% din cumparaturile online, platile sunt realizate cu cardul, online;
  • Cele mai multe vanzari online sunt inregistrate pe nisa de fashion, urmata de travel si home&deco;
  • Magento este cea mai utilizata platfoma de E-Commerce in UK;
  • Email marketingul, organic search si campaniile pay per click sunt cele mai performante instrumente in E-Commerce-ul din UK;
  • Atentia cea mai mare a marketerilor online din UK pentru 2015 este indreptata catre: customer experience, content marketing si mobile marketing;
  • Lunar, 37 de milioane de consumatori din UK vizioneaza clipuri pe youtube;
  • Social media in UK inseamna: youtube, facebook, pinterest si twitter.

Din ce am observat, sunt cateva diferente majore intre piata romaneasca de online si cea din Marea Britanie. Astfel, in Romania, comenzile de pe terminalele mobile se apropie vertiginos de comenzile facute de pe desktop. In Marea Britanie insa, clientii au tendita de a se informa vis-à-vis de un produs de brand pe terminalele mobile si de a cumpara produsul de pe desktop, dar, ca si la noi, se investesc din ce in ce mai multi bani pentru atragerea de comenzi de pe terminale mobile. In Romania, cei mai multi bani pentru promovarea de produse se investesc in Facebook si in AdSense. In UK, cea mai mare parte din bugetul de promovare se indreapta catre reclame pe Google, cu precadere pe Youtube si mai apoi catre reclame pe Facebook. Britanicii platesc mai ales cu cardul de credit, pe locul doi situandu-se plata cu cardul de debit si prin PayPal (o modalitate de plata ca si inexistenta in Romania). 80% dintre utilizatorii de internet din UK au cumparat cel putin odata produse online, iar 50% dintre utilizatori fac cel putin doua comenzi online. Achizitiile online din UK au reprezentat 13% din intreaga economie a Marii Britanii in 2014.

Marea Britanie are o piata de e-commerce matura, iar posibilitatile de crestere sunt mai mici. Romania are marele avantaj ca e la inceput, iar posibilitatile de dezvoltare sunt enorme. Cel mai important este castigarea increderii consumatorului in a efectua cumparaturi online si o atentie sporita in retargeting.

Articole asemănătoare
zaza boutique
Magazinul meu online la GPeC 2015
gpec-10-ani-de-gala-premiilor-ecommerce-2015
GPeC 2015
1
Champaigns: prima agenție dedicată magazinelor online de fashion & lifestyle
4 comentarii

Lasă un comentariu

Comentariul tău

Nume*
Website